lauantai 19. heinäkuuta 2014

Ihmisiä

Ollaan tällä viikolla saatu Esterin kans hulluna äksöniä meidän tylsään arkeen. Vanha lapsuudenystäväni tuli meille päiväksi ja ukkelin ystäviä on rampannu useampana päivä! Lisäksi vietimme rantapäivän ihanan sho-e-paholicin ja pienen O:n kans. On mahtavaa jutella toisen äidin kanssa, joka on kokenut myös hieman vastoinkäymisiä vauva-arjessa ja varsinkin ihmisen, joka sanoo suoraan eikä kaunistele asioita! Arvostan tätä!! Tänään vielä aateltiin käydä jokapaikassa, mutta huomenna lörvätään päivä vaan kolmistaan!

Ärsyttää ku asumme hieman kauempana omasta perheestä ja suurimmasta osasta ystävistäni! Minun elämä varsinkin nyt lapsen kanssa olisi helpompaa lähempänä omaa tukiverkostoa. Ukkelin vanhemmat asuvat tässä lähellä ja ovat useamman kerran sanoneet, että heille saa soittaa mutta samalla rakas anoppini on kertonut kuinka ennenvanhaan äidit pärjäsivät ilman muiden apua ja plaaplaaaplaa. Ei tee hirveesti mieli siis kysyä apua.. paremminkin haluan kakskertaa enemmän näyttää, kuinka hyvin jaksan ja pärjään.

Esteri oppi tällä viikolla kunnolla ryömimään, nousemaan istumaan, juomaan nokkamukista ja osoittamaan tavaroita ja sanoo "onto". Ilmeisesti tämän pyrähdyksen takia yöt on ollu kunnon sekamelskaa, itketään ja valvotaan. Mutta päivät on toisaalta helppoja, kun viihtyy ryömien niin hyvin lattialla.

BTW kirjoitin aikaisemmin siitä elämäntapamuutoksesta ja se 4kg meni rikki viikko sovitun päivän jälkeen. Sovin heti samana päivänä veljeni kanssa, että kahdessa kk pitää olla 3kg pois. Saapas nähdä, miten käy!






2 kommenttia:

  1. Tuosta suoraan sanomisesta, niin oon aina miettinyt, miten suhtautuisin siihen, jos mullekin tulisi joku ihminen elämään, joka sanoisi asioita yhtä kaunistelematta ja kainostelematta kuin minä. Kun mulle sanotaan usein, että en kestäis sitä, jos mulle puhuttas samalla lailla ja oon usein ollu sitä mieltä että kestän, jos se sanotaan asiallisesti silti. Niin sun kanssa ei oo kertaakaan tullut paha mieli! On ihana, ko voi jutella kaikesta eikä kumpikaan hätkähdä! <3

    Ja mulla kans inhottaa ko osa tukiverkostoa laukoo noita "on se kumma, jos et pärjää noin vähästä" -kommentteja. Ja tekee mieli sulkea ne ihmiset pois tutkalta ja näyttää niille. Toisaalta joskus näille empatianpuutteisille ois hyvä joku sellainen näpäytys, missä näkee, mitä se voi ihmiselle tehdä, kun ei saa tukea. Mutta mehän mennään vaan! Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä ;) vaimitensoli?

    VastaaPoista
  2. Huomaa kyllä, että sanotaan kumpiki asiat niinku se on! Tietenki asiallisesti ;) oon vaan ite huomannu, että tuun paremmin toimeen ihmisten kanssa, jotka ovat välittömiä ja tarkoittavat mitä sanovat! :)

    Mehän tallataan vaikka läpi syvän suon!! Ja sanotaan suoraan samalla miltä se tuntuu! Niinku aikaisemmin oon kirjoittanu, asioita ei saa pitää sisällä! Se on vahvuutta sanoa niinku asiat on! :)

    VastaaPoista